2014. dec 22.

A képviselő beszámol, majd boldog karácsonyt kíván!

írta: Barabás Richárd
A képviselő beszámol, majd boldog karácsonyt kíván!

Kedves szimpatizánsaink! Kedves barátaim!

Két hónap, sok munka, új környezet, számtalan ismeretlen arc, harcok az utcán, korrupció ellenes küzdelem... nem mondhatnám, hogy unalmas életem volt az október önkormányzati választás óta! Szeretnék nektek beszámolni a legfontosabb politikai munkáimról!

-pop.png

Immár több mint két hónapja lehetek az önkormányzati képviselőtök Újbudán! Számomra ez a két hónap máris számtalan izgalmas kalandot és tapasztalást tartogatott. Sok új embert ismerhettem meg és sokan kerestetek meg különféle kérdésekkel, melyekre igyekeztem a lehető legjobb tudásom szerint válaszolni. Most, közeledve az év végéhez, úgy éreztem, fontos lenne, ha tudnék nektek egy átfogó képet festeni arról, mit is csinált a képviselőtök!

Juttatásaim

Mivel mi, a Párbeszéd Magyarországért tagjai elkötelezettek vagyunk a korrupció ellen és az átláthatóságért folytatott harcban, szeretném azzal kezdeni, hogy részletesen beszámolok, milyen juttatásokat kapok az önkormányzattól. Azt fontos tudni, hogy ezekről a képviselő-testület dönthet, ezért a különböző kerületekben eltérő a juttatások rendszere.

Nálunk a képviselői alapdíj bruttó 120.000 forint, amihez az én esetemben jár még bruttó 65.000 forint díjazás bizottsági munkáért. (Én a Szociális- és Egészsgügyi Bizottság tagja vagyok.) Ezen felül jár még BKV bérlet, egy munkahelyi laptop, egy munkahelyi telefon (ha jól emlékszem 15.000 forint lebeszélhetőségig, 1 GB adatforgalommal) és elszámolható az otthoni internet, ha az ember saját nevén van.

Hogy ez sok-e vagy kevés, az szerintem leginkább attól függ, hogy a képviselő csak szavazógépként vagy az emberekért valóban küzdő politikusként dolgozik. Amire viszont szeretném felhívni a figyelmeteket: a fideszesek sokszor szidják Karácsony Gergőt és Zuglót, amiért magasak a képviselői fizetések. Na most a helyzet viszont valójában az, hogy a fideszesek nálunk is bruttó 3-4-500.000 forintokat visznek haza, mert nem csak egy, hanem több bizottságban ülnek, kapnak bizottsági elnöki és tanácsnoki kiegészítéséket. Ez így kicsit álságos, nem? Nekem általában véve nincs azzal gondom, ha nem fogok meggazdagodni a képviselőségből, én szerelemből politizálok. De talán korrektebb lenne, ha nem ügyeskednének nálunk a fideszesek extra pozíciók dobálgatásával, hanem - ahogy Zuglóban is - kimondanák, hogy ennyi a fizetés és kész. Az legalább őszinte lenne…

1.png

Átláthatóság

Zuglóban az első testületi ülésen fogadták el a K-monitor, a Transparency International és az atlatszo.hu rendelettervezetét, melynek a legfontosabb elemei, hogy mindenki számára könnyen hozzáférhetőek legyenek azok a dokumentumok (például szerződések, vagyonnyilatkozatok, fizetések, stb.) amelyek segítségével a lakosság könnyen ellenőrizni tudja az önkormányzat (vagy akár az egész ország) működését. A rendeletet jogi okokra hivatkozva nem fogják elfogadni, de mégis sikerült előrelépnünk: én is részt veszek annak a munkacsoportnak a munkájában, mely az átláthatóság javításán fog dolgozni!

Nyilvánosság az Újbudai testületben

Egészen apró, mégis bosszantó ügy ez. Bár létezik egy kompletten kiépített kamerarendszer a testületi ülések tanácstermében, a fidesz mégis leszavazta az élő közvetítés lehetőségét. Bár többször tiltakoztam, nem hallgattak a józan észre. Megszüntették a közvetítést. Csak nem azért, hogy nem lehessen látni, mit csinálnak?!

Krumpliosztás és az gyermekétkeztetés

Az önkormányzati kampány végén a kerület több millió forint értékben osztogatott krumplit, miközben az országban akár 600.000 gyerek is lehet, aki nem jut a szünet ideje alatt melegételhez! Vajon hányan élnek nálunk? Részletek a videóban!

 

Lakásügyek

Sokan kerestetek meg az utóbbi időben szociális bérlakás ügyében. (Olyan sokan, hogy még nem is tudtam mindegyik esettel megismerkedni, ezért kérek egy kis türelmet!) Általánosságban azt tudom mondani, hogy bár csodát nem tudok tenni, több alkalommal is sikerült közvetíteni a hivatal és a család között. Az emberhangú kommunikáció kincset ér! Volt olyan család, akik már attól is megnyugdtak, hogy szóban ígéretet kaptam, hogyha mostantól rendesen fizetnek, maradhatnak az önkormányzati lakásban! Akkor miért nem beszélünk mindig emberhangúan?

Országos politika

Persze kerületi munkám mellett az országos politikában is többször megszólaltam az elmúlt két hónapban. Tiltakoztam a gimnáziumok veszélyeztetése ellen, meghívtak és HírTV-be és az ATV-be is a tüntetések kapcsán. (Előbbiben agresszív állatnak szerettek volna láttatni, utóbbiban viszont nagyon izgalmasan elbeszélgettünk a "Hogyan tovább?" kérdéséről Kálmán Olgával.) Szabó Tímeával tartottunk sajtótájékoztatót a parlamentben és kicsit megkapargattuk, honnan is lehet a fideszesek "mesés álomvagyona".

3_3.jpg

És a végére hagytam a legfincsibb témát. vagyonosodási eljárást kezdeményeztem a PM nevében a hasbarúgó, Gucci-majom Habony Árpád ellen. Ha van vér a pucájában, igenis álljon ki elénk és számoljon el a vagyonával és a lelkiismeretével! A teljes sajtótájékoztatót itt nézhetitek meg!

1_5.jpg

Sokat küzdöttünk, de nem pihenhetünk 2015-ben sem! Az Orbán-rendszer recseg-ropog, az emberek már látják, átverték őket. A következő hónapok arról kell szóljanak, hogy kemény munkával megmutatjuk: igenis létezik alternatíva a Fidesszel szemben! A Párbeszéd Magyarországért olyan erő, ami veletek együtt képes lehet egy jobb országot építeni! Én ebben hiszek, én ezért küzdök!

Ha van kedvetek és szeretnétek megismerni minket, csatlakozzatok hozzánk: http://bit.ly/1tZU0mP
Rátok van szükség most!

Egyúttal szeretnék mindnyájatoknak nagyon boldog karácsonyt, jó pihenést és sok-sok sikerben gazdag új évet kívánni! Jövőre találkozunk!

Üdv,
Ricsi

1_4.jpg

Szólj hozzá

munka karácsony képviselő